اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

با هدف معرفی بافت تاریخی دهدشت و ثبت در فهرست یونسکو

نخستین همایش ملی شب بلادشاپور برگزار می‌شود

با هدف معرفی بافت تاریخی دهدشت و ثبت در فهرست یونسکو نخستین همایش ملی شب بلاشاپور امرو ز در دهدشت برگزار می‌شود.

نخستین همایش ملی شب بلادشاپور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با هدف معرفی بافت قدیم دهدشت و تلاش در جهت احیای این بافت و ثبت در فهرست میراث جهانی نخستین همایش ملی شب بلادشاپور عصر امروز در کاروانسرای تاریخی برگزار می‌شود.

سید فرزاد نجات‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برگزاری این همایش اظهار داشت: معرفی و ثبت جهانی بلادشاپور می‌تواند در رونق اقتصادی شهرستان نقش بسزایی داشته باشد به همین خاطر با برگزاری چنین برنامه‌ای از ظرفیت چهره‌های ملی در جهت تحقق هدف استفاده خواهد شد.

دبیر همایش شب بلادشاپور گفت: تلاش برای معرفی بافت تاریخی به عنوان مرکزیت قلمرو جنوب غربی مهمترین هدفی است که دنبال می‌شود.

نجات‌نیا افزود: 70 اثر تاریخی از میراث فرهنگی کشور در ردیف ثبت جهانی قرار دارد که بلادشاپور به عنوان مجموعه ارزشمند تاریخی از دوران صفویه در این لیست وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی زمینه صنعت توریسم و رونق اقتصادی منطقه را فراهم می‌آورد گفت: این بافت ظرفیت قرار دادن دهدشت در آژانس‌های توریسم خارجی را دارد.

مسؤول کانون فرهیختگان تصریح کرد: استان‌های فارس، اصفهان و یزد در مثلث آژانس‌های توریسم خارجی قرار دارند و این در حالی است که تنها یک شیرینی‌فروشی در یزد طی سال به اندازه بودجه پیش‌بینی شده بافت قدیم در بودجه 98 درآمد دارد.

نجات‌نیا با بیان اینکه شب بلادشاپور چهاردهمین همایش از سوی انجمن هم‌اندیشی فرهیختگان است، افزود: این کانون با توجه به اولویت‌ها و به اقتصای مناسبت زمانی با استفاده از ظرفیت مدیران ملی، نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان چالش‌هایی را بررسی می‌کند.

وی افزود: تشکیل دبیرخانه شب بلادشاپور استمرار همایش را در پی دارد و در جهت برندسازی بافت در سطح ملی و جهانی کمک شایانی خواهد داشت.

نجات‌نیا تصریح کرد: پویش حامیان بلادشاپور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده که تاکنون هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های دانشگاهی و ... با هشتگ از آن حمایت کرده‌اند.

وی تشکیل کارگروه تخصصی حامیان بلادشاپور را از دیگر برنامه‌های همایش عنوان کرد.

نجات‌نیا گفت: همایش شب بلادشاپور عصر امروز چهارشنبه در بافت تاریخی دهدشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول